← Zpět na výsledky lovci dráčků – Letní X-Challenge 2022

lovci dráčků – Letní X-Challenge 2022

🏆 Kafe pro řidiče

10.8.2022 20:40:19

Pozvali jsme řidiče vracejícího se z dovolené v Turecku na kávu. Veze nás z Česka až do Berlína:)

🏆 Denní výzva #1

11.8.2022 00:37:28

Vymenili jsme tycinku za naplneni lahvi vodou ve stanku u Brandenburgerske brany.

📍 Berlín

11.8.2022 00:38:33

Konecne s ostatnimi

🏆 Sportovní klání

11.8.2022 08:11:28

Podařilo se nám zúčastnit se sportovního klání:D zahráli jsme si Flunkyball s ostatními týmy před Braniborskou bránou v jedenáct hodin večer😁

🏆 Denní výzva #2

12.8.2022 01:21:17

Vyměněno a michala dost řezala podprsenka.

📍 Hannover

12.8.2022 02:14:02

S Dráčky jsme dnes splnili checkpoint v Hannoveru. Místní a paní z Česka pracující v Německu nás navedli k Roter faden, kde jsme u Marktkirche vyfotili bizární fotku. V kombinaci s denní výzvou to šlo samo. 😁

📍 Lübeck

12.8.2022 02:23:26

Tady jsme se rozdělili. Zatímco Michal šel s Dráčky do muzea plnit challenge, já jsem s Bárou z týmu Seš-lost buskovala a móc nam to šlo! Zpívala s námi i učitelka, která umí česky jen slovo sešívačka od kamarádů z Ostravy. Udělali jsme jí také polaroid fotku…Ale o tom více u výzvy busking.

🏆 Busking

13.8.2022 02:16:33

Přežili jsme 24h z vydělaných peněz za busking v Lübeck. Zpívala s námi i kolemjdoucí učitelka😃. Dnes ráno jsme dostali zdarma snídani v McDonald’s, dále nám řidič Saša dal dánské peníze a v Kodani nám paní na ulici dala sto dolarů, ačkoli jsme se opravdu snažili odmítnout.

🏆 Denní výzva #4

14.8.2022 11:29:43

Hodně sladkostí, jídla, cola a přespání🤟

🏆 Život v rukách mince

14.8.2022 12:08:16

Díky minci jsme se nešli zeptat ani jednou na jídlo. Na druhou stranu jsme prostopovali celé Švédsko až do Norska, potkali milé lidi a přijmuli veškeré nabídky. To znamená hodně sladkostí, večeře, snídaně a přespání u norsko německého páru s nejlepším pejskem Maxem. Michal si užil nošení pití🙂.

🏆 Malá páka

14.8.2022 12:36:57

Palečkový souboj s týmem veslařů ve městě Sarpsborg.

🏆 Denní výzva #5

15.8.2022 01:52:07

Nemáme rozměněno na norské koruny a dnes nám to vadilo o trochu méně. Můžeme doporučit výbornou večeři: rýže a čínská polévka🙂

🏆 Hilton resort

15.8.2022 21:32:08

Romantické bydlení pro dva s krásným výhledem na okouzlující krajinu v okolí malebného norského městečka Ålgård.
Střecha s přírodním designem řeší problém v moderní společnosti časté agorafobie. Agora je náměstí, tudíž strach z otevřených prostor. Pod tento termín se nově řadí i claustrofobie, tedy strach ze stísněných prostor. V našem bydlení se nebudete cítit ani stísněně, ani ve volném prostoru. což opět přidává tomuto magickému stavení na unikátnosti.

✅ výhled na hvězdy i jinam
✅ soukromí, když nepočítáme ovce
✅ střecha propustí déšť i větřík
📞 signál občas není
⏰ budíčkem procházející ovečky
🛏 1 pokoj pro dva
📍58.7693565N, 5.8803479E

🏆 Zpomal, oddechni a poznej více místo, kde se právě nacházíš

16.8.2022 13:45:27

Včera jsme zůstali u našeho postaveného domečku, protože to bylo tiché místo s krásným výhledem a potřebovali jsme pauzu po dlouhé cestě. Michal prošel město Ålgård a já jsem vylezla na supr kámen Varafjell.😃

🏆 Sólista

16.8.2022 13:51:17

Rozdělili jsme se a někomu se podařilo sehnat kebab zdarma, rozměnit peníze s pánem na ulici, nakoupit jídlo, sehnat pití… a někdo za tu dobu stihl píchnout matračku pinzetou…🧘‍♀️… ale kreslila jsem i obrázky🥲

🏆 I v létě to jde

16.8.2022 16:54:52

Dnes jsme si zasportovali na hřišti školy v Sinnes.
Virtuální stolní tenis, kopečkový běh a závod v pískoplavu. Z předešlého dne by se sem dalo zařadit i skejtění na šutru.

📍 Kjeragbolten

17.8.2022 11:19:18

Chvíli jsme museli čekat, až přejde bouřka, ale výhodou pak bylo, že jsme u kamene byli úplně sami🙂. Po cestě zpátky jsme se projeli na tobogánu, stále je nám zima a máme všechno mokré… vzhůru na ledovec🥲😃

Mimo jiné došlo na naše první zbytečně utracené peníze: nejdražší muffin.

🏆 Horolezec

17.8.2022 11:43:42

Čůrání z 1km nad fjordem, kámen a výhled z našeho resortu. Ještě nás dnes čeká ledovec, který by se sem dal také zařadit.

🏆 Denní výzva #8

18.8.2022 02:49:57

Sněhulák pod ledovcem Folgefonna

🏆 Smysluplný rozhovor

18.8.2022 03:00:38

Námět ke smysluplnému rozhovoru jsme si dovezli již z Prahy, kdy jsme během procházení kolem papírnictví narazili na kalendáře zdarma. Čas k prohlížení nastal při čekání na konec bouře u Kjeragsbolten. Bavili jsme se o velikosti prsou a jak to většina mužů moc neřeší, ale ženy si myslí, že ano, protože mají pravdu … ženy kdyžtak😃
Ženy trpí mylnou domněnkou, že jsou prsa určující přednost. A přitom je to jenom hezký bonus, který je určující.
Evidentně jsme se neshodli

📍 Folgefonna

18.8.2022 03:07:44

Krásný ledovec. Přijeli jsme pozdě a scházeli jsme s čelovkama za tmy… bohužel tam nebyl sníh a nemohli jsme postavit opravdového sněhuláka.

🏆 Internacionální klání

19.8.2022 02:16:39

V Norsku jsme omylem (zrovna jsme jen seděli na kraji silnice a velkým nožem krájeli chleba… dokonce jsme měli na ceduli napsané jiné město, než kam jel a stejně nás vzal) stopli člověka až do Hamburku. No… v Dánsku ve městě Hjøring nám koupil večeři, kemp a vzal nás na pivo. V snad nejprázdnějším městě se nám podařilo najít bar Havana, kde jsme místní naučili jive a uspořádali turnaj😃

🏆 Dirty dancer

19.8.2022 09:59:47

V baru Havana jsem nejprve naučili jive našeho řidiče, potom jednu dívku a nakonec se k nám přidala celá banda kluků, takže jsme zaplnili celou místnost.
Přidám alespoň fotku super stolů na beer pong před zahájením turnaje.😄

🏆 Návrat směnného obchodu

19.8.2022 10:05:00

Celou cestu s sebou vezu polaroid a jednou za čas se s někým vyfotíme a necháme jim fotku na památku. Tentokrát jsme v Norsku vyměnili polaroidový obrázek za několik náplastí. V Dánsku nám řidič náplasti vyměnil za balíček karet, který si už pravděpodobně necháme.

🏆 Foto-mapa

19.8.2022 10:27:28

Na mapy.cz jsme za cestu přidali fotek víc než dost. Od pouličního umění, přes občerstvení, kde k nám byli milí, až po nová místa v Norsku. Bohužel nám mapy.cz neuznali místo na hitchhiking označené ostatními stopaři😄

📍 Aarhus

19.8.2022 13:18:41

Na Street Food jsme byli velmi brzy a nikdo tam nebyl😃 V jednom stánku jsme našli paní, ale když jsme na ni začali mluvit dansky, tak nerozumela, protoze umela jen korejsky😃. Proto jsme se rozhodli splnit challenge v blízké kavárně, kde mi prodavač pochválil dánštinu, ale nemohl mi nic dát za úsměv… nakonec nám náš řidič opět koupil něco k snídani. Prostě blázen😄

🏆 See you around Europe!

19.8.2022 22:02:19

Dnes jsme navštívili mou známou, která bydlí v Hamburku. Bylo to velmi příjemné setkání po několika letech. Provedla nás jejich úžasným pohádkovým domem a podnikla s námi extrémní žehlení a Cecilku (dceru) jsme naučili jive😄

🏆 Extrémní žehlení

19.8.2022 22:11:17

Extrémní žehlení v sauně v Hamburku.

🏆 Cassanova

19.8.2022 22:39:51

Po cestě jsme potkali spoustu milých lidí, se kterými si píšeme a dokonce i voláme!😃 Nabídli nám, že je můžeme příště navštívit. Bylo pro super poznat tolik různorodých lidí. Bohužel se všemi nemáme fotku v elektronické podobě, protože jsme fotili na polaroid a nechávali jim foto na památku.

🏆 Jazykoklam

20.8.2022 00:02:02

Tato výzva se nám nedařila od samého začátku. Nejprve jsme si nerozměnili peníze v dánštině, protože je tam ani nerozměňovali, potom jsme si neobjednali jídlo, protože paní uměla korejsky a ne dánsky. Následovala prosba o jídlo za úsměv, která nefungovala, ale alespoň mi pochválili dánštinu. 😃
Jistotou byla objednávka McDonald’s v němčině😃 Jen Bártovi se to moc nelíbilo😃

🏆 Denní výzva #10

20.8.2022 01:13:33

JAK SE LOVÍ DRÁČCI

Uz od začátku jsme měli zmatek,
jelo se tam a zase nazpátek.
Směr jsme si totiž spletli,
Berlín jsme naštěstí večer stihli.

Michal nerad vstává,
týmu to moc nepřidává.
Káťa se pak tváří kysele,
používá náznaky veškeré.
Píchla ale matračku,
tak radši drží klapačku.

Lovení dráčků je naše vášeň,
proto píšem tuhle báseň.

Bárt byl naší ikonou,
nápad přišel najednou.
X-challenge nám hodně dala,
sto dolarů a hromadu jídla.
Krásná místa, zážitky a noví lidé,
na památku nám balíček karet zbyde.

Mamka málem měla infarkt,
když nás na Šeraku viděla stát.
Musí si asi zvykat,
Protože se výšky přestávám bát.

Na festival teď míříme
a moc se na něj těšíme!❤️

🏆 Pohádka na dobrý den

20.8.2022 02:02:02

V nočním Berlíně jsme přepadli lidi sedící před podnikem. Na střídačku jsme jim přečetli návod na dýchání v češtině. Neměli tušení, o čem čtení bylo, ale pobavili se😃

🏆 Gréta / Gretén

20.8.2022 02:39:07

Další splněná výzva v nočním Berlíně. Během našich cest jsme zjistili, že tím, co lidi spojuje je právě pivo. Proto jsme se vydali do ulic, abychom ho lidem připomněli. 🙂

🏆 Blogpost

20.8.2022 06:43:52

NÁVOD JAK (NE)ZDOLAT KJERAGBOLTEN

Budete potřebovat:
Jednoho geniálnějšího turistu než druhého (narážka na norský vtip viz níže),
dva opravdu težké batohy,
vaše jediné teplé oblečení,
bouřku
a alespoň jednu promokavou pláštěnku.

Popis postupu:
Přijeďte později odpoledne a za bouřky k výchozímu bodu. Kupte si váš nejdražší muffin v životě pro nabraní minima sil. Vystavte se kontaktu s hlídačem tamějšího parkoviště, který vás zastaví se slovy: nechystáte se teď na Kjeragbolten, že ne? Potom si vyslechněte pár vtípků na váš účet. Možná vás překvapí, jak moc geniálním turistou jste, že se chystáte za bouřky do hor. Po předložení statistiky počtu úmrtí v norských horách a zesměšnění vaší obuvi, se kterou se chystáte horu zdolat, zvážíte radu počkat tři hodiny na konec bouřky a během vyšlapu v horách přenocovat, protože to přeci dnes uz nemůžete stihnout.
V nedalekém přístřešku si pri čekaní si ideálně nechte zmoknout batohy a zkraťte si chvíli kupříkladu prohlížením kalendáře s nahými ženami.
Počkejte, až se nad vámi slituje mladší, ale o to méně zkušený hlídač, dovolí vám vyrazit do hor o hodinu dříve a nabídne vám schovat si batohy za jejich budku. Když jste získali hodinu navíc, vyhecujte se ke zvládnutí celé túry bez přespaní. Odložte si tedy batohy do největšího důlku, který najdete, aby případná voda při dešti stékala přímo k nim. Důmyslně je shora přikryjte plachtou s domněnkou, že jste situaci bravurně zvládli.

Vyrazte do hor!

V tuto chvíli si můžete užít, že jste v horách absolutně sami. Nepřehánějte to s entusiasmem, když vyjdete první kopec. Další dva takové vás totiž ještě čekají.
Když se dostanete ke kamenu, rozhodně nikam nespěchejte. Čůrání z 1100m je přeci jen jednou za život. Hlavně si dejte na čas, abyste ke konci cesty stihli takový déšť, že se budete cítit jako v tobogánu. Potom co promoknete přes vaší promokavou pláštěnku, sundejte si k tomu kapuci, protože už je to přeci stejně jedno. Doporučujeme alespoň jedno uklouznutí a několik nápadů na zkrácení cesty přes bláto.
Po zdolání túry si pogratulujte, že jste si na sebe vzali vaše veškeré teplé oblečení a tudíž vám už nezbývá žádné suché. Popadněte své dokonale promočené batohy a běžte se zeptat Španělů, kteří si zrovna převlíkají trenky, jestli vás odvezou v kufru auta dolů z hor, aby vám nebyla v noci zima, která vám stejně bude.
Pokud dodržíte vše výše, odměnou za vaše utrpení vám budou krásné výhledy a nezapomenutelný zážitek. Hodně štěstí!

norský vtip: Kdo je v Norsku největší genius? Turista.

🏆 Obrázkový deník

20.8.2022 12:14:05

Kreslila jsem obrázky a Michal taky. Akorát je nakreslil na druhou stranu od mých a prosakuje to🙂

🏆 X-Change

20.8.2022 13:31:19

Poslední výzvy jsme se rozhodli splnit s týmem Dráčci po setkání v Praze. S Hanzem jsme si dali smoothie, v klidu jsme připravili zbroj, splnili šermíře a odeslali peníze na charitu. Našim polovičkám se také podařilo vyzvat k boji kolemjdoucí a splnili též Dining😄🤩 (napsáno tou zodpovědnější částí týmu)

🏆 Šermíř

20.8.2022 13:39:28

Oba X change týmy jsme vyzvali lidi na ulici k šermování. Nám se nejprve nedařilo najít vhodného adepta, ale taky se nakonec našel😃

🏆 OK Dining: part 1

20.8.2022 13:43:08

Jelikož jsme v Praze měli možnost udělat tři výzvy a tato chyběla oboum týmům, pokusili jsme o ni. Nám s Hanzem to bohužel nevyšlo, ale klukům ano😃

🏆 Denní výzva #11

20.8.2022 13:50:43

Jelikož nám většina peněz zbyla, poslali jsme dnes 1000 Kč na České Švýcarsko.

🏆 Rambo

20.8.2022 13:53:31

Klikovali jsme, většinou sice až před spaním, ale máme to😃