← Zpět na výsledky Veggieness – Letní X-Challenge 2022

Veggieness – Letní X-Challenge 2022

🏆 Kafe pro řidiče

10.8.2022 18:58:12

První výzva splněna! Kafe pro řidiče, co se nám sám nabídnul na benzínce! Kluci jedou baskingovat do Drážďan! Tak si třeba s nima splníme další výzvu, kdo ví 🤗

📍 Berlín

11.8.2022 04:23:53

Noční příjezd do Berlína - dostaly jsme výslužku od McDonaldu - chicken nuggets pro vegetariánky🤣 Gutten Nacht a my jedeme dál!

📍 Lübeck

11.8.2022 11:32:17

Nejrychlejší návštěva muzea ever 🤣

🏆 Denní výzva #2

11.8.2022 23:51:36

U nás ta výměna není moc vidět.

🏆 Smysluplný rozhovor

12.8.2022 21:27:04

Osud nás donutil si sednout, zpomalit a probrat smysl života.

🏆 Život v rukách mince

12.8.2022 21:34:58

Tak začlo to rozhodováním o barvě trička, fotce na storicko a zavedlo nás na sever !

🏆 Denní výzva #3

13.8.2022 11:07:23

🏆 Jazykoklam

13.8.2022 13:27:39

Tak jsme se během několikahodinové cesty s německou rodinkou naučili německy, umíme vyjmenovat všechny zvířátka, počítat a dokonce se nechat k vysadit u trajektu! Dankeshoeeeen!

🏆 Denní výzva #4

15.8.2022 02:34:28

´Yes man day´ v Norsku za nás super 😍 Ráno trajekt ze Stromstadu ve Švédsku a v Norsku zatím 600km na 3 stopy. První luxusní auto, co si majitel sám postavil a jel se jentak projet, protože byl nádherný den. Svezl nás na nejbližší benzinu a koupil nám jejich typickou posypanou točenou mega zmrzlinu. YES. Druhý týpek si nás tam rovnou odchytl, aniž bychom stopovaly, koupil nám vege burger a svezl nás v masážním elektroautě. YES. Třetí 20ti letý kluk si s námi zajel 400km a když zjistil, jakou máme denní výzvu, zaplatil nám 4* hotel ve Stavangeru. Plníme s ním výzvy a teď nás veze tam, kam jsme si přály se dostat - Kjeragbolten. YES, YES, YES😁🇳🇴🤍 Nepopsatelná radost 😍
#justcantsaynotolife

🏆 Extrémní žehlení

15.8.2022 02:40:10

Extreme ironing challenge.
OK, challenge accepted 💪
Když jsme ve 4* hotelovém pokoji v Stavangeru objevily žehlící prkno, bylo rozhodnuto 😁
Jako nejzajímavější místo nám přišlo žehlení ve výtahu a bavení místních hostů i pokojské 😁🤭

🏆 Denní výzva #5

15.8.2022 02:49:05

V Norsku jsme ani neplánovaly utrácet, tak jsme na poslední chvíli nakoupily zásoby v Dánsku. A díky nápomoci a laskavosti Norů, jsme je ani nevyužily a nechaly je do zásoby. Dnešní snídaně v hotelu, kde jsi jedna kafeinova závislacka (hádejte která) dala litr kafe a ta druhá dva talíře jídla nám vystačily až do večera, kde hodujeme z Dánských zásob na nádraží, kde prekavame do rána.

📍 Kjeragbolten

15.8.2022 03:26:24

Kjeragbolten
Naším snem a cílem bylo Norsko, zvládly jsme se sem dostat 4.den cesty. Měly ksme štěstí na stopy, třetí stop nás neplánovaně svezl do Stavangeru, zaplatil nám hotel a druhý den s námi jel (po prohlídce krásného centra města) do Kjeragbolten. Na místo byla krásné cesta, nemohli jsme se vynadivat na místní panoramata. Na vysněný kamen jsme se ale bohužel nedostaly, přijeli jsme tam později odpoledne a místní nám výšlap důrazně nedoporučili. Tak jsem si vyšlápla alespoň půlku a Vero s “naším řidičem” na mě čekali dole. Z Kjeragbolten jedeme rovnou do Kristiansenu a další body v Norsku nakonec s ohledem na počasí a naši výbavu řušíme. Ale určitě se sem plánujeme vrátit na delší dobu, je to tu nádherné 😍

🏆 Horolezec

16.8.2022 16:28:35

V přístavním Hirsthals jsme zahlédly maják, jak se tyčil vysoko nad mořem a hned jsme se rozhodly ho zdolat jako challenge. S batohem na zádech, v poledním tropickém sluníčku, které vás potká jedině na severu, jsme doslova propotily trika, ale ten výhled stál za to! 14%stoupani do kopce skrz labyrint zákopů a válečných bunkrů.

🏆 Zpomal, oddechni a poznej více místo, kde se právě nacházíš

16.8.2022 16:39:57

V klidném Hirsthals, které nás na první pohled nezaujalo, jsme nakonec strávily celý den. Stejně jako místní jsme se procházely po nekonečné pláži, udelaly piknik při západu slunce, obdivovaly místní minimalistickou architekturu, zasportovaly jsme si při západu slunce, který jsme si jako všichni pořádně nafotily,a před deštěm se schovaly do přístřešku u skautů. Rozdělání ohně bylo jen třešničkou na dortu a další osobní challenge.

🏆 Cassanova

16.8.2022 16:57:31

Skvělý řídíc hasičského retro vozu si nás hned postoval na facebook ještě než jsme přejely hranice z Čech.Již ve třetím stopu jsme se seznámily se skupinkou 2.0 a krom odvozu a super konverzace jsme dostaly klíčenku s logem kapely, kterou jsme slíbily dovézt až to Norska!
V Drážďanech se nám sám nabídl kolemjdoucí fotograf že nás vyfotí a poslal krásné fotky. Při přejezdu do Dánska jsme potkaly super sympatický pár z Holandska a také švédskou rodinku co se akorát vracela že Španělska. V Berlíne jsme ve dvě ráno dostaly chicken nuggets, společné foto a málem i pusu.
Ve Švédsku nás Erik svezl super sporťákem a Thomasu tatínek zastavil a nabídl cestu až do Stockholmu! V Norsku jsme díky JP měly první teplý oběd, Jonáš nás provezl 800km kolem Norska, postaral se o naší střechu nad hlavou a Šárka na Kjeragu vyměnila kontakt s Gáborem!

🏆 I v létě to jde

16.8.2022 17:14:14

Když jsme našly dunu, tak jsme si řekly, že musíme bobovat! A jelikož v okolí nebyl žádnej pekáč ani igelit, tak rovnou na drsňáky po zadku! Závěrem bobování je dětská radost a písek až za ušima! Ještě že kemp se sprchama byl poblíž!

🏆 Pošli posly s dopisem

17.8.2022 13:36:17

Nejkrásnější pohled jsme vám poslaly z Aarhusu! Tak doufáme, že si ho doma vystavíte!

🏆 Denní výzva #8

17.8.2022 14:34:47

Tak jsme společně s klukama z Matom udělali sněhuláka ještě v noci, aby se hned neroztál! Nádherné ledové osvěžení!

🏆 Busking

18.8.2022 23:50:12

To si takhle sedneš na pláž, začneš si vykládat karty a lidi k Tobě sami přijdou s otázkami na budoucnost! A jaká bude? No samozřejmě taková, jakou si jí uděláme! My jsme si třeba díky baskingu užívaly ještě dneska!

🏆 OK Dining: part 1

19.8.2022 00:08:30

Za pultem v fastfoodu se naše šéfkuchařka Šárka pěkně zapotila! Společně s vedením, zvládla připravit extra kebab, který se dokonce prodal za plnou cenu! Už víme kam za rok v létě na brigádu! A dokonce nám vypracovala i poznávání na regaty!

🏆 X-Change

19.8.2022 00:19:17

Před výměnou, jsem musela Matyášovi uplést copánky, aby jsme k sobě ladili. Během výměny partnerů jsme si s Matyášem prošli město Aarhus, potkali se s našimi partnery ve stejném stopu, a zvladli OK dining výzvu kdy si Àš hrál na pizzaiola! Rozloučení bylo těžké, přiznávám, že jsme si se Šárkou chvilku textovaly, ale kluci byli super a díky pauze je se na sebe těšily ještě víc!

📍 Aarhus

19.8.2022 02:03:29

Ve studentském Arhusu jsme se infiltrovaly, co to šlo! Nejenže jsme si popily teplé proseko u kanálu, dokonce jsme i spaly na studentských kolejích! Samozřejmě že jsme si objednali večeři na vyhlášeném street food marketu, a to v Dánštině! Jeg er vegetar, Hvad kan du anbefale? A společně s klukama z týmu Matem jsme se rozdělily o výslužku. Město jsme si prošli jak za noci, tak za dne, odpočinuli si na pláži a potkali spoustu nápomocných lidí! Dokonce i slečnu z Brna v jedné místní kavárně -zdravime!

🏆 Denní výzva #6

19.8.2022 02:16:42

Rozesmát desítku lidí se nám daří nevědomky denně, a ani dnešek nebyl výjimkou! Zaplétání copánků ve větru i na trajektu rozesmálo okolí, stejně jako vtipkování na pláži, či hlazení a krmení mrkví cizích pejsků.

🏆 Malá páka

19.8.2022 02:20:17

Palcové souboje se líbili okolí, naštěstí jsme je skoro všechny vyhrály 🤩

🏆 Dirty dancer

19.8.2022 03:53:04

Roztančit stmívající se Arhus a ještě s krosnama na zádech? Check!

🏆 Návrat směnného obchodu

19.8.2022 04:04:30

Zelené sluneční brýle se nám povedlo směnit za přespání na gauči, sprchu a čaj! A víc jsme ke štěstí po týdnu na x challenge opravdu nepotřebovaly!

🏆 Laskavost za laskavost

19.8.2022 04:26:54

Laskavosti se nám dařily jedna radost a všechny měly jednu společnou věc, a to naše hlavní město. Ole, dánský malíř a kapitán, byl v Praze na líbánkách a velice ho potěšilo setkání s námi. Vyprávěl nám o své ženě a svém životě a zároveň přivítal pozvání do Prahy. O pár hodin později, jsme si stoply dánské novomanžele, co se akorát vraceli z dovolené v Praze, a co ještě nikdy nezastavili stopařům, až nám (a byl to jejich sen ;). A zároveň splnili i ten náš, a to stopnout si Teslu!Dneska v Dánsku jsme také narazily na umělce, co dříve tvořil v Brně a byl velmi rád, že může pomoci dvěma češkám. A při čekání na nočním přestupu v Rotenburgu, jsme slečně, co čeká dvě a půl hodiny s námi na vlak, nabídly naší stopovací ceduli na sezení, aby jí nebyla zima😁

✍️ Soukromá výzva : Rozdělání ohně

19.8.2022 04:44:06

Když jsme se po celodenním odpočívání na pláži v Hirthshals, Dánsku podívaly na oblohu a uvědomily si, že v noci začne pršet a spaní na pláži nám tím pádem nevyjde, tak jsme ještě netušily jaké dobrodružství nás čeká. Díky radám místních, jsme došly ke skautskému přístřešku, už se skoro stmívalo a objevily dva super přístřešky a ohniště. Jen co jsme hodily batohy na zem, tak jsme začaly hledat suchou trávu a dřevo na oheň. Konečně se ukázalo, že jsme sirky ani plecháčky netahaly zbytečně. Po chvilce foukání se objevil první plamínek a my jsme si v ohni, který jsme rozdělávaly poprvé v životě, ohřály vodu v těch plecháčcích a daly si teplou čínskou polévku o půlnoci. Sice nám všechno načichlo kouřem, ale ta radost a spálené patro za to rozhodně stály!

🏆 Denní výzva #9

19.8.2022 04:54:50

Do dnešní výzvy se k nám přidali Tim&Marc, kteří nám při cestě pustili Dánský rap! A taky jsme potkaly dánského rapera z Ude Af Kontrol (Out of control), který, když zjistil, že se účastníme xchallenge, tak se s námi chtěl vyfotit, protože jsme slavné 😲 A až pak jsme zjistily že slavný je vlastně on!

🏆 Foto-mapa

19.8.2022 05:39:28

Náhled na zajímavý street art, co nás cestou zaujal - a další zajímavosti na mapy.cz 😁

🏆 Šermíř

19.8.2022 07:43:18

Při nekonečnem čekání na vlak, jsme pro zkrácení dlouhé chvíle všech pasažérů uspořádali mrkvový souboj!

📍 Hannover

19.8.2022 09:59:17

Hannover byl v plánu už první den x-challenge, jen jsme cestou přehodnotily plány a řekly si, že se do něj podíváme až při cestě zpátky! Jelikož Německo není právě rájem stopařů a letos byla výhodná nabídka na regionální vlaky, rozhodly jsme se, že Německo projedeme vlakem, kde se můžeme zároveň vyspat a dobít telefony. Naše štěstí začlo tím, že nám první vlak z Flensburg ujel o dvě minutky, a další 3 byly zrušené. Daly jsme si piknik v přístavu a počkaly na další. Po pár přestupech jsme dojely do Hamburgu, odkud jsme měly vyhlídnutý autobus a vlak to Hannoveru! Musely jsme jen trošku popojet. První metro nepřijelo a to druhé, kterým jsme měly jen přímo jen 4 stanice, bylo rozkouskované do 3 různých vlaků a už nám bylo jasné, že autobus nestíháme. A tak jsme se vydaly na cestu s 8 přestupy, skoro tříhodinovou pauzou uprostřed ničeho, při které jsme se seznámil se spolučekajícími a vzájemně se povzbudili!

🏆 Čecháčkovo rádio

19.8.2022 15:02:39

Na poslední chvíli se nám povedlo dostat i do rádia Wave a splnit další výzvu! Náš živý vstup z vlaku si můžete poslechnout zde : https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/radiowave/3/2022-08-19

🏆 Pohádka na dobrý den

19.8.2022 15:16:42

V Liepzigu jsme veřejně předčítaly ve francouzštině a zpestřily tak čekání ostatním cestujícím!

✍️ Jóga ve vodě

19.8.2022 15:35:56

Když jsme viděly, jak všichni sdílí netradiční sporty ve vodě, tak jsme si myslely (chybně), že je to jedna z dalších výzev! Proto jsme si při západu slunce jógovaly ve vodě, kde bylo, ač se to nezdá, docela náročné udržet rovnováhu, protože nám vlny podemýlaly písek a my se bořily do pláže!

🏆 Rambo

19.8.2022 17:16:17

Už se nemůžeme dočkat až si zítra dáme poslední velkou nálož kliků! Dávalo nám zabrat si v tak nabitém programu vzpomenout na klikování, ale při vidině trestu v podobě násobků kliků za zapomenutý den, jsme je párkrát doháněly ještě před usnutím ve spacáku!

🏆 Rakeťák

19.8.2022 17:35:19

Tak jsme se ve vlaku převlékly, učesaly a vydaly se s krosnama na zádech do kasína v Hamburgu utratit naše poslední peníze! Dlouho jsme si vybíraly ten správný stůl, ale ani minutku jsme nepřemýšlely, na jaké číslo vsadíme - 10 byla jasná volba! X challenge, 10 dní plné zábavy, 10€ na den a posledních 10 jsme vsadily, držely všech 10 a odešly o 10 € lehčí ale za to vysmáté a s novým zážitkem 🤩

🏆 Denní výzva #10

20.8.2022 13:22:34

X challenge 2022 v číslech
✔️ 10 dní
✔️ 3 986 km
✔️ 5 zemí (CZ- Německo-Dánsko-Švédsko-Norsko-Dánsko-Německo-CZ)
✔️ 5 navštívených checkpointů
✔️ 1x rozdělaný oheň a uvařená polévka na něm v plecháčcích
✔️ 1x návštěva kasina a prohrané všechny zbývající peníze
✔️ 1x postavený sněhulák
✔️ jediná půl minutová hádka při józe v moři
✔️ nepočítaně skvělých lidí a nezapomenutelných zážitků 🤍

Děkujeme 🙏🍀

🏆 Obrázkový deník

20.8.2022 13:56:51

Díky dětských kresbičkam můžeme o naší cestě vyprávět ve všech jazycích 😁 tak tady máte menší ochutnávku 🖌️

✍️ X challenge očima Šárky

20.8.2022 13:59:01

X challenge - na tenhle závod jsem se těšila už dlouho, ale až letos jsem sehnala tu správnou parťačku ochotnou vystoupit z komfortní zóny a jít do toho se mnou 🙏 S Verčou jsme se poznaly při ročním studijním Erasmu ve Francii, kde jsme pár bláznivých akcí společně podnikly.
Od závodu jsem neměla žádná očekávání, ale po letošní účasti na MČR v autostopu jsem trochu tušila, do čeho jdu, zato pro Verču bylo stopování a spaní venku úplná premiéra 🤭 Až pozdě v noci před startem jsme se podívaly na checkpointy a rozhodnutí, kam chceme vyrazit, bylo jednoduché. Francii obě dobře známe a domluvíme se tam, to by nebyla taková výzva, Balkán jsem projela před měsícem v rámci MČR v autostopu a sever nás obě lákal. Jsou to krásné a bezpečné země a taky jsme byly zvědavé, jestli zvládneme přežít 10 dní v takto drahých zemích s rozpočtem pouhých 100EUR.

Vybrat si za cíl Norsko bylo to skvělé rozhodnutí, za 2 dny jsme byly ve Švédsku a do Norska se nám povedlo dojet už 4.den. Všichni nás strašili, že nám v Norsku nikdo nezastaví, ale my máme jen pozitivní zkušenost, 900 km v Norsku jsme projely na 3 stopy, navíc jsme měly zrovna denní výzvu odpovídat na každou otázku ANO, takže když se pro nás otočilo krásné žluté auto, které si řidič sám postavil a jel se jentak projet, protože byl hezký den, s radostí jsme souhlasily s projížďkou i pozváním na zmrzlinu. Druhý kluk si nás rovnou vyhlídl na benzině, kde jsme si nabíjely mobily a plánovaly trasu. Dal se s námi do řeči a zajímal se, kam jedeme a jestli nás muže svézt, až se mu nabije elektro auto a mezitím nám koupil vege burger. No a třetí stop v Norsku byl taky skvělý, 20ti letý Jonas jel do Kristiansandu, kam jsme chtěly, ale odmítl nás vzít. Ale pak si to rozmyslel a po 20ti minutách se pro nás vrátil 😁 Jel po 2 týdnech z práce domů, tak nás chtěl svézt do svého rodného města, ale když jsme mu vyprávěly o závodě, nadchlo ho to a rozhodl se, ze nás sveze až do Stavangeru a ukáže nám víc ze své milované země. A protože věděl, ze máme “yes man day”, nabídl nám, že zaplatí hotel a druhý den nás sveze k námi vybranému checkpointu ke Kjerjagboltenu, kde doposud taky nebyl. No tak tedy ANO, děkujeme 😍🙏
Užili jsme si spolu 24h, objevovali krásy Norska a dojeli k ikonickému zaklíněnému kameni (i když cesta k němu byla docela napínavá, vzhledem k tomu, že Jonas zapomněl natankovat a cestou horami nám málem došel benzin, protože tam benzinky prakticky nejsou 😁). K samotnému kameni nám místní bohužel vyšlápnout zakázali, jednak bylo už pozdě (celý výšlap je prý tak na 5h), jednak na to Verča s Jonasem neměli boty a byl to docela náročný a kluzký výšlap. Tak jsem si vyšlápla sama alespoň část treku a užila si výhledy na fjord. Norsko je nádherné a nechtělo se nám odjíždět, ale vzhledem k předpovědi a naší výbavě (nebraly jsme kvůli váze stan, ani žádnou plachtu) jsme se rozhodly to otočit a odjet trajektem do Dánska.

Celý x challenge závod pro nás bylo velké dobrodružství, které jsme si od začátku do konce moc užily. Nejvíc jsme si užily noc na pláži při západu v nádherném Švédském Helsinborgu, noc pod padajícího hvězdami a při úplňku nedaleko přístavu ve Stromstadu, kouzelnou barevnou uličku a nejstarší historické centrum ve Stavangeru, nádherné hory a jezera kolem norského Kjerjagu i jízdu na trajektech s výhledem na nekonečný oceán. Osobně jsem si dlouho přála projet se v Tesle- splněno, taky jsme byly nadšené, že se nám povedlo rozdělat oheň v noci v lese někde v Dánsku a uvařit di na něm vodu na polévku, kterou jsme s chutí o půlnoci snědly, i když jsme neměly hlad 😁
A výzvy nás taky bavily, ač jsme si zkraje myslely, ze jich zvládneme splnit jen pár, nakonec jsme jich splnily 25 z 35. Navštívily jsme v noci v Hamburku kasíno, postavili s jiným týmem v Dánsku na trhu sněhuláka, uspořádaly mrkvový souboj v noci na nádraží při čekání na vlak, bobovaly jsme v písečných dunách v Dánsku a dokonce jsme se dostaly i do rádia Wave (což bylo taky docela mimo komfortní zónu, zvlášť nahrávat rozhovor v nacpaném německém vlaku, s nestabilním signálem a blížící se zastávkou s dost krátkým časem na přestup) 😁

Jsme nadšené a vděčné, že jsme si těch 10 dní mohly společně užít, potkat spoustu skvělých lidí cestou, vidět nová místa a občas vystoupit z komfortní zóny a zažít věci jinak. Děkujeme všem, díky kterým jsme si tuhle cestu užily ♥️