← Zpět na výsledky Random Poníci – Letní X-Challenge 2023

Human Evolution

📍 Urk

12.8.2023 18:04:09

“Najděte pravého námořníka a naučte se vázat lodní uzel”…
Naprosto neskutečný!… Procházeli jsme se po molu, přičemž k nám přijíždí loďka. Katamarán. Vylézá z ní námořník který sám kotví loď k molu. Postarší, s dlouhými prošedivělými vlasy, vousatý, pár vrásek, zahalen do zelené pláštěnky s kapucí a mystickým vzhledem jak z knih Edgara Elana Poa. Vzájemně se zdravíme a povídáme si. Odkud, jede, kam máme namířeno,…
“Chtěl bych se naučit vázat lodní uzel, mohl bych si to vyzkoušet?”
O několik chvil později, mám vedle sebe odborníka, který mi ukazuje několik stylů vázacích a já je zkouším.
Vše naprosto přirozené, načasováno s atomickou přesností.
Po úspěšných pokusech mu přiznáváme, že je naprosto přesně ten kterého jsme chtěli najít.
Je to fakt sympaťák. Jmenuje se Kurt a je z Rakouska. Nemá na lodi moc místo, ale nabídnul nám, že bychom přespat nahoře na palubě kdyby bylo třeba.

Jdeme se ještě podívat na konec mola, je tam pěkná “rozhlednička”. Cestou zpátky prohazujeme palr slov s Kurtem že zkusíme najít nějské místo na pláži, jelikož ráno má pršet tak, tam postavíme stan. Kurt na to, že když mu pomůžeme přeskládat nějaké věci tak se vejdeme i dovnitř.

Takže uplně fenomenalní! Nejenom,že jsme měli útulný místo na spaní, ale užili jsme si úžasnej večer s luxusním západem slunce a docela deep povídáním a zajímavým Kurtovým příběhem.

🏆 Kafe pro řidiče

12.8.2023 18:07:25

Náš řidič byl řidič lodi, ale tak taky se to počítá 😉😄

📍 Amsterdam

13.8.2023 02:52:20

Ulička nalezena!

🏆 BusKing

13.8.2023 09:25:31

Stačí si napsat ceduli: “I will do a backflip for a food or euro”…. Za necelou hoďku jsme měli rázem 22,5 euro, jednu libru, makrónky, preclíky v čokoládě, nový velký Haribo bonbóny a zbytek pringlsek! 😯😆
Takhle jednoduché to je! 😂
Začli jsme až poměrně večer, určitě to zkusíme znovu příště… a to během dne!

✍️ Report středa

13.8.2023 09:52:37

Plán je dostat se do Hannoveru. Se salámistkama se nám podařilo dorazit do Ústí, načež téměř okamžitě zafungoval i další stop, který nás hodil za Drážďany. Tam jsme se ale na několik hodin zasekli.
Podařilo se nám se dostat za městečko Halle, kde jsme zakempili na poli za plotem dálnice.
Místo vypadalo naprosto dokonale… tedy až na to že ráno nás vzbudil traktor s postřikem 😆

✍️ Report - čtvrtek

13.8.2023 16:49:18

Vracíme se z pole zpátky na odpočívadlo na dálnici, chceme si dojít na záchod, doplnit vodu a pak začít stopovat.
U záchodů bohužel konstatujeme, že záhada vysoké koncentrace podpapírníků je rozluštěna… nenapadlo by nás že se záchodem se může stát něco tak strašlivýho.

První náš stop byl cestovatel, inženýr pracující pro porshe. Po státnicích se sebral s dvěma kamarády a dojeli nějakým starým křápem do Vladivostoku a zpátky.
Zastavujeme v městečku Wernigerode, kde nám doporučuje ohlídnout historické centru. Měl pravdu je to tu fakt hezký.

Přemýšlíme o možnostech buskingu přičemž je nakonec rozhodnuto že spíše hlusíme za něco směnit pivo, které jsme dostali předchozí den.
Klobása nefungovala, přesouváme se tedy k trampolínové atrakci.
Richard je vyslán, aby zkusil štěstí.
Z povzdálí pozoruji konverzaci.
Světe div se…funguje to! Provozovatel je sympaťák. Říká že pivo nepije, ale nechá Richarda zaskákat zadarmo.
Povídáme si s ním. Je mu 29, z Bagdádu, ptá se nás na naší cestu. Ptá se potom i mě jestli si chci zaskákat.

No parádní prostě.
Poté následuje kebab a úspěšná stopovačka do Hanoveru s Benediktem.
Projeli jsme se rychlostí 238km/h.

Následovalo splnění výzvy v muzeu, setkali jsme se s týmem Bad karma na outdoor joga session, udělali vláček na fesťáku. Holky nám pak předvedli jak se profesionalně schání jídlo.
Potřebujeme nějaký místo na spaní, tak co kdyby jsme si napsali ceduli: “We are Czech Travelers, looking for a place to stay tonight”?
Téměř ihned po dopsání se vedle nás objevil sympatický týpek. Pozve nás pivo a můžem spát klidně u něj.
Ještě víc neuvěřitelný je, že Markus není jentak nějaký random týpek, ale velice úspěšný podnikatel co vybudoval 4 firmy.
Jak řekl, tak udělal a dost jsme se ten večer bavili.

✍️ Stopli jsme si autobus

13.8.2023 16:59:00

Z Amstru rovnou až do Antwerp!

📍 Bruggy

16.8.2023 17:09:51

🏆 10 úsměvů

17.8.2023 22:00:56

Dneska se nám povedlo rozesmát odszenstvo policejního vozu. Šel jsem se jich zeptat jestli by nás náhodou nesvetli na nájezd. Prý s námi nemůžou tak daleko, ale svezli nás na jiný nájezd. Stihli jsme si s nimi pokecat, byli moc fajn a dokonce, řekli že se pak s námi musí vyfotit.😆
Neskutečně úžasný prostě 😂
Následně se nám podařilo rozesmát řidiče co nás vezli a sokonce i ty co nás nesvezli… Evidentne jim totiz naše cedule 250km vzdáleného místa připadala mimo mísu.

🏆 See you around Europe!

17.8.2023 22:41:49

Když jsem se před 5ti lety vydal na svůj první stopovací výlet, vůbec jsem netušil kam mě to v budoucnu zavede a jaké úžasné lidi potkám. Tehdy jsme stopovali v jižním Tirolsku. Zastavila nám tehdy starší trochu střelená sympatická dáma v malém autíčku po strop narvaném matracemi…prej se vejdeme. A taky že jsme se vešli.
Po chvíli jízdy Maria povídá, že u ní klíďo můžem přespat a, že tam už dokonce jednoho hosta má. Dělá totiž couchsurfing. Tím hostem byl Danny z Holandska.
Ten večer byl naprosto úžasnej, pamatuji si ho barvitě do teď.
A teď po pěti letech jsem se s Dannym znovu setkal a strávili jsme krásnej večer s ním a jeho rodinou.

🏆 Návrat směnného obchodu

18.8.2023 11:34:17

Pivo se nepije, pivo se mění! To je naše moto! V Antwerpách jsme ho vyměnili za zmrzku! A ve Wernigerode posloužilo jako vyjednávací prostředek. Distali jsme možnost jít ma trampošku zadarmo. Provozní totiž pívo nechtěl.

🏆 Blogpost

18.8.2023 14:42:53

Najděte pravého námořníka a naučte se vázat lodní uzel”… Tak zněl checkpointový úkol.

….Je strašně krásný, jak ten svět funguje.
Nevšední akce vyvolá nevšední reakci. Tak jednoduché to je….

“Chtěl bych se naučit vázat lodní uzel, mohl bych si to vyzkoušet?”
Vše naprosto přirozené, v duchu žasnu jak moc je vše samo načasováno s tak atomickou přesností.
Je z Rakouska a je fakt to sympaťák. Po chvíli konverzace nám Kurt nabízí že bychom přespat nahoře na palubě.

Ráno má však pršet, tak se jdeme ještě raději podívat po místu, kam hodíme stan.
Na konci mola je dřevěná konstrukce, kde si dáváme večeři a přemýšlíme,kam ten stan dáme. Nic vhodného v okolí.

Cestou zpátky prohazujeme pár slov s Kurtem, že zkusíme najít nějaké místo na pláži. Kurt na to, že když mu pomůžeme přeskládat nějaké věci, tak se asi vejdeme i dovnitř.

Takže uplně fenomenální! Nejenom,že jsme měli skvělí místo na spaní, ale dokonce jsme s ním strávili naprosto úžasnej večer se zajímavým povídáním a luxusním západem slunce.
Kurt je hrozně zajímavá osobnost. Psycholog se vztahem k přírodě,co se před pár měsíci rozhodl splnit si svůj náctiletý sen, vlastní lodí se plavit po moři. Což je hrozně hustý, to dokáže málokdo.
Vyměnili jsme si kontakty s a snad se s ním ještě potkáme.

Tak a takhle se začínají příběhy….nevšední větou jako: Can you teach me, how to tie a knot?”

Přikládám fotky a videa. Kurta ale záměrně vynechávám. Poprosil mě totiž, ať jeho fotky nedávám na internet. Nechám si je tedy pouze pro sebe.

🏆 z 0 na 100

19.8.2023 07:07:23

Závod v povlíkání postelí!
Richard byl o pár sekund rychlejší než Jirka dal to za 1:57

Nejrychlejší stop v životě
Pivo od paní

Čt 10.8.
Skákání na trampolíně s provazy
Jízda 238km/h
Venkovní jóga
Pozvání domu od kluka co nás zrovna potkal
Double shot

Pá 11.8.
Jízda 295km/h
Pozvání na dobrý oběd (v sendvičárně)
Syrová ryba (sleď)
Přespání na plachetnici

So 12.8.
Přístřeší před deštěm na lodi
Potkání Wadergesehn kluka
Busking

Ne 13.8.
Stopnutí dálkového autobusu
Pořádný oběd (bramborový salát, chleba, maso)
Zajímavý tunel v Antverpách

Druhá večeře
Sprcha a postel

Čt 17.8.
Pivka od okolo jedoucích němců
Jízda s policií
Večeře od Němce (Turka)
Stop 500 km

Pá 18.8.
Pořádný oběd (kebab)
Potkání se s jiným týmem (Bordel)