← Zpět na výsledky Vyčumáčci – Letní X-Challenge 2024

Dostali jsme od jednoho páru na cestě do Vídně 10 Euro a jsme v plusu. 😊

🏆 16.8 YES man, YES man

23.8.2024 23:08:03

Celý den jsme byli Yes Mani. V rámci YesMannství jsme buskovali s muslimskými dětmi ve Vídni, Uspořádali soutěž v říhání a domluvili si Urologické vyšetření na listopad.

🏆 18.8 Den poslepu

23.8.2024 23:11:41

Poslepu jsme se vydali horským terénem Slovinských Alp až k vodopádu Virje u města Bovec

🏆 BusKing

24.8.2024 00:00:57

BusKing ve Vídni večer s hudebními nástroji pod mostem (housle, kytara, mikrofon, bedna) - nejhezčí ocenění byl potlesk a slovní pochovala pár posluchačů, Slovenka radující se z nás Čechů

🏆 Kafe pro řidiče

24.8.2024 00:02:12

Peti z PSO (z Bad Fischau v Rakousku do Trenty na Slovinsku) - místo kafe jsme jí koupili pizza rohlík co si přála

🏆 Proud bez napětí

24.8.2024 00:04:14

Pivo Proud se s námi dostalo až na Nuda pláž na ostrově Krk.

🏆 20.8 Dobíječ energie

24.8.2024 00:16:41

Denní výzva - Dobíječ lidem, vyrobili jsme malé lístečky s nápisem For better day a po otevření "I wish you have an amazing life" 🌞 a interaktivně si mohli "vylosovat" jeden lísteček z čepice lidé, kterým jsme to nabídli, vč. uklízeček v campových umývárkách a věříme, že udělaly radost a zlepšily opravdu den)

🏆 21.8 Škatulata Škatulata hejbejte se

24.8.2024 00:18:01

Denní výzva 21.8. - Škatulata škatulata hejbejte se - výměna rolí s parťákem - nosím Danovo oblečení a on moje (kytičkované šatičky a věneček s kytičkama do vlasů), stejně tak jsme vyměnili krosny (zjišťuju, že jeho je mi mnohem sympatičtější a nejradši bych ji měla až do konce X-Challenge), také jsme vyměnili role - já hledám v mapách cestu a on vybarvuje nápisy na transparentech.

🏆 22.8. Skibidi wapapa

24.8.2024 00:19:11

Denní výzva 22.8. Natočily jsme s holkama z týmu Hakuna Matata šílené taneční video Skibidi wapapa v chorvatském autokempu Preluk, připadaly jsme si sice jako paka, ale aspoň máme památku (a třeba jsme někoho na pláži i pobavily), jo a taky nám to dodalo dost energie, takže jsem pak šla dělat i výzvu Sedy lehy.

🏆 Upevni pouta

24.8.2024 00:22:09

pouta na celý den s parťákem

🏆 Velká Pardubická

24.8.2024 00:23:25

Hobby horsing s týmem Snílek VS realista (nejvíc cool pár Eliška a Tom) na Malinské na ostrově Krk - my holky si osedlaly své oře a vyjely jsme vstříc koňskému závodu (musely jsme se pořádně držet, jelikož nás čekal slalom a skok přes překážku, a na konci největší výzva - doběhnout do cíle a u toho nesrazit kamareru k zemi 😂)

🏆 Laskavost za laskavost

24.8.2024 00:24:25

Laskavost za laskavost - Piva Proud Michalovi (Praha až Brno) za svezení prvních stopařů

🏆 Papírová bitva

24.8.2024 00:27:04

Papírová bitva - s týmem Snílek VS realista na Malinské na ostrově Krk, přidaly se i kolemjdoucí malé slečny, které nakonec nad námi zvítězily.

🏆 Kancelářská krysa

24.8.2024 00:28:11

Kancelářská krysa - závod na křesle od popelnic ve Vídni. Vyhrál jsem 😍

🏆 Pekáč buchet

24.8.2024 00:31:14

Pekáč buchet - každý den sedy-lehy a o 5 více (v PÁ 16.8. jich mám udělat 120 jelikož jsem si je přetáhla ze středy a čtvrtka a tak se mi násobí) -> S touto výzvou potvrzujeme motto X-Challenge: #dokazesvicnezsimyslis

🏆 Tři dobré věci

24.8.2024 00:33:03

3 dobré věci - každý den 3 věci za co jsme vděční. Bylo to vždy příjemné si to společně uvědomovat, co hezkého jsme ten den zažili

🏆 Poškádli merunu

24.8.2024 00:34:46

Poškádli merunu - fotbal s místními dětmi ve Vídni na hřišti. A nutno říci, hráli lépe, než my, i když jim většinou nebylo víc než 10 let.

🏆 Defibrilátor

24.8.2024 00:35:49

Defibrilátor - dá se říct, že jsem si kontakt do budoucna (IG účet) vzala na všechny zásadní lidičky (řidiče) od začátku akce min. do SO 17.8. Věřím, že s Peťou z PSO bychom mohly být opravdu nadále v kontaktu a budu o ní vyprávět až budu stará 🫶🏼 Hlavně mám kontakt na Maje (u kterého jsme přespávali, pronajímatele jeho bytu) z vesnice Bovec ve Slovinsku a Petera Jakoba ze Slovinska ❤️

🏆 Výstup z polka zóny

24.8.2024 00:36:39

Výstup z polka zóny - tanec s Majem a Petrem Jakobem na ulici vesnice Bovec ve Slovinsku (učila jsem se jive a chachu, poté jsme šli pařit na místní koncert a pak ještě na párty parašutistů s božím DJ)

🏆 Nejznámější člověk

24.8.2024 00:38:26

Nejznámější člověk - Peťa řidička a zakladatelka PSO + hlavní postava filmu/dokumentu o nich (získal jako první speciální cenu prezidenta na Zlínském festivalu), je kámoška Tomáše Kluse, ...Kterou jsme jako bonus pozvali na kafe ale chtěla pizza rohlí. Jako protažení po dlouhé jízdě by s námi i nějakou tu výzvu na sedy-lehy či nauč se nový tanec splnila, ale bohužel už dost spěchala, tak to necháme na jindy 😁

🏆 Místní specialita

24.8.2024 00:39:45

Místní specialita ve Slovinsku v Bovci - "skuta" - tuk/protein z mléka, ??? Nějaký spešl dvě velké těstoviny plněné povidly se skořicí od Petera Jakoba (nového cestovatelského kámoše, který nám to koupil na košt). Bylo to mňam 😋

🏆 Sólista

24.8.2024 00:41:00

Sólista - v Bovci šel 1. večer Dan spát a já šla s místním Majem a dalším novým kámošem Peterem Jakobem na párty parašutistů, která byla luxusní, hlavně DJ Ma3x a jeho mega boží sety 🔥 (sleduj jeho socky). Jsem ráda, že každý dělal zrovna to, co přesně potřebuje dle své energie a já tak mohla zažít totální svobodu (šla jsem vlastně na random párty s random lidma na random místě, kde jsem ještě k tomu potkala Míšu z táboru) - všechno plynulo úžasně + Sólistu jsme naprosto s přehledem splnili ve chvíli, kdy si jel Dan "odskočit" víc jak 50 km pro vypadnutý mobil z pláže Preluk u Rijeky zpět do Malinské na ostrov Krk. Já si mezitím lebedila u vody a ve vodě a sbližovala se s holkama z týmu Hakuna Matata a sháněla odvoz směr Česko.

🏆 Zpomal, oddechni a poznej více místo, kde se právě nacházíš

24.8.2024 00:42:07

Zpomal, oddechni a
poznej více místo, kde
se právě nacházíš - ve Slovinsku když pršelo, s Tonym z EKO farmy v Kopru jsme hráli hru "Uhádni jaké zvíře jsem", poté jsme šli na procházku k místním vodopádům. Výzvu jsme splnili i v Chorvatsku při lebedění na nuda pláži. ⛱️

🏆 Dobroděj

24.8.2024 00:43:48

Dobroděj - pomáhali jsme s úklidem našemu slovinskému hostiteli Majovi u něj doma (nádobí, odpadky, vysávání a mytí auta). Respektive hlavně Marky, protože Dan zrovna plnil výzvu se zavázanýma očima.

🏆 Na Adama a Evu

24.8.2024 00:45:35

Společně jsme se koupali na nuda pláži na ostrově Krk

🏆 Pohledy pro babičky a dědečky

24.8.2024 00:47:32

Marky Poslala pohledy z Chorvatského města Malinska básničkám a dědečkům.

🏆 Pohledy pro Milana

24.8.2024 00:48:29

Marky Poslala pohled z Chorvatského města Malinska Milanovi.

🏆 Salon krásy

24.8.2024 02:00:18

Marky se nechala česat svou malou hostitelkou z Polska na pláži kousek od Rijeky

📍 Ostrov Krk

24.8.2024 04:10:06

Náš úplně první checkpoint měl být dle původního plánu Triglav ve Slovinsku, který byl opravdu na dosah ruky, avšak kvůli počasí se náročné dobrodrůžo nekonalo a my zjistili, že "plány se plánují a bůh se směje"... ale díky tomu jsme byli přesně tam, kde jsme místo toho měli Být ✨🙏🏼😊
Proto za cestou směr Chorvatsko Ostrov Krk 🏝️stojí tolik zážitků, že se to sem ani nemůže vlézt (tak až to přidám na náš travelling IG profil @vycumacci_2024, tak se můžete juknout tam na detailnější dokumentaci).
Dostali jsme se sem díky ochotnému německému řidiči Sebastianovi v dodávce/pojízdném spacím pokoji, co se živí lezením na stromy 🌳.

Na tomto po-tělu-pojmenovaném ostrově jsme splnili tyto výzvy, když jsme dorazili:
* Hlavní nejdůležitější výzva: Místního Krkčana jsme se snažili naučit jazykolam Strč prst skrz krk, zopakoval to po nás (tím výzvu vnímáme za splněnou), nicméně si však chudáček dědoušek myslel, že ho chceme naučit nějaký tanec. 😅🙈 Byl to hodný pán, který nám půjčil deštník když pršelo, a my se museli poprvé jako venkovní nocležníci potýkat tváří v tvář živlům přírody ⛈️ Nakonec jsme to zvládli hezky 💪🏼 Uvařili jsme si poprvé teplou večeři na vařiči v plecháčku a spali jsme pod slunečníkem na nuda pláži, který, aby neprotíkal, jsme zakryli celtou a pláštěnkou (a kupodivu naše nově objevené praktické nápady vyšly 😁😌).
* Splnili jsme zde výzvu Proud bez napětí a zároveň Zpomal, oddechni a
poznej více místo, kde
se právě nacházíš - jak jinak takové krásné místo u moře využít, což? A s tím vlastně souvisí i další výzva Adam a Eva, jelikož jsme nebyli na ledajaké pláži, ale na nuda pláži, kde bylo kolem nás Adamů a Eviček hodně 😁 a musíme tedy přiznat, že jsme se i díky tomu cítili nejvíc svobodní za celou dobu stopování... byl to nádherný pocit, děkujeme za něj 🙏🏼 🤗
* Krkouš přinesl různé emoce - např. já si na něm odžila i svůj malý breakdown z toho, že neumím prioritizovat, a že bych chtěla stíhat nejradši všechno (být zároveň v naprosté přítomnosti, zároveň dokumentovat zážitky a sdílet je na FUNKČNÍM Instagramu (který nemaže příspěvky jak na běžícím pásu) pro rodinu a přátele, kteří již očekávají, že tam nějaké příspěvky z našich cest konečně přibudou, a zároveň stíhat být aktivní na WhatsAppu s ostatními účastníky, reagovat a sledovat kde jsou ostatní a co zažívají atd. 🙈
* Skvělý bylo, že další výzvy jsme plnili i spolu s ostatními týmy (to už jsme se přesunuli na Malinskou, kam nás hodili dva milí lidé, kteří běžně pracují jako taxikáři 🚕 ale tentokrát jeli jen na okružní jízdu po ostrově, takže bomba 🔥 a o to víc je to hustý, jelikož jsem si je vymanifestovala svými myšlenkami, když jsem pár sekund před tím než nám zastavili, pomyslela na to, jaké by to bylo, kdyby nám zastavil taxík 🚖🤯😁).

Třeba jeden večer se nás sešlo šest (my a týmy Hakuna Matata + Snílek VS realista) -> Vsuvka: Zaručuju vám, že když půjdete s krosnou na zádech kolem moře s dovolenkáři, k tomu budete v 6 lidech, a ještě navíc plníte denní výzvu Škatulata hejbejte se (takže Dan měl moje kytičkované šaty s věnečkem ve vlasech), tak budete zajisté středem pozornosti 👀😂. Uvědomili jsme si díky tomu, že v horách jsme se s krosnami na zádech cítili popravdě mnohem víc jak doma a přijímáni (ne jak nějací vetřelci) ❤️🏞️❤️.
Společně jsme buskingovali (my si tak vydělali své 1. penízky z této, pro nás zatím jen lehce, výdělečné činnosti, a já z toho měla úplně obří radooost!!! 🥳🥰). Tím, jak jsme před tím spolu netrénovali, tak to bylo sice občas falešně, ale říkali jsme si, že kdyžtak aspoň pobavíme lidi, kteří to poznali a řeknou si: Ha, tak slyším, že na tom nejsem s tím zpěvem až tak špatně 😂😭😅. Hlavně že byla sranda!
Dohromady jsme pak zacampili u pláže, kousek od starého (a v noci dost creepy) rozpadlého hotelu, a ráno jsme si zaplavali, vyfotili se (fotky se k nám zatím stále bohužel nedostaly, takže je sem nemůžeme přidat - sdílely je i za nás možná výše zmíněné týmy) zahájili Papírovou bitvu a vyzvaly dvě odvážné mladé děvy k souboji... Bylo to nerozhodné, ač přece jen na konci nad námi zvítězily och! ⚔️ Poté nás čekal lehce upravený Hobby horsing 🐎 (ekologicky jsme využili ty samé potřeby jako u předchozí výzvy, tentokráte na závodní překážky pro naše osedlané oře 🐴).
* Z Hlavy, ehmm teda Krku jsme poslali i pohledy babičkám a dědečkům, tož a samozřejmě že i bývalému kamioňákovi Milanovi, na toho nesmíme zapomenout 😌 Dokonce jsme se rozhodli, že na památku, aby na nás vzpomínal v dobrém, našemu skvělému hostiteli Majovi ze Slovinska pošleme také jeden, aby mu udělal radost 🫶🏼
* Radost jsme dělali i dalším lidem pomocí rozdávání lístečků (resp. losování "z klobouku") s nápisem For better Day ❤️ a po otevření "I wish you have an amazing life 🌞"... např. paní uklízečky tamních campových záchodů a sprch vypadaly vděčně i za takovou maličkost 🤗

To místo byl pro nás asi nějaký magnet nebo co, jelikož Danovi na ostrově vypadl mobil, takže se na něj musel vracet (já mezi tím čekala na pláži za Rijekou 🌊).
Každý jeden příběh, zážitek, pocit, skutek či výzva, které se na Krku odehrály, se pro nás staly opravdu nezapomenutelnými, a my jsme proto, za tento ač jediný, tak velmi obohacující checkpoint, moc vděční 💙